söndag 17 oktober 2010

Experiment med ebok

Äntligen kom jag mig för att prova på att lägga upp något på smashwords. Jag tog en novell som jag hade på Kapitel1.se och flyttade den till smashwords. Kapitel1 är nog så trevligt för att få kommentarer på mer eller mindre ofärdigt material men det lockar fler skrivare än läsare.

Så jag slog två flugor i en smäll och fick erfarenhet av formatering och får dessutom förhoppningsvis fler läsare. Novellen heter "Drakkärlek" och kan beskådas på:


Efter en vecka där så hade den 40 läsningar mot för 80 läsningar på kapitel1 efter några månader. Det återstår förstås att se hur läsningsfrekvensen är i framtiden. Men man kommer inte ifrån att det är relativt svårläst på kapitel1 medan man har ett otal möljligheter på smashwords vad gäller format att läsa i. Pdf eller html för datorn, epub för läsplatta/telefon eller varför inte Kindleformat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade