torsdag 6 augusti 2009

Fungerande marknadsföring

(En lång sommar utan särskilt mycket skrivande åt ena eller andra hållet är över nu. Förhoppningsvis blir det även lite mer aktivitet på den här bloggen.)

Första fixen är gratis. Det lär fungera för narkotika och på mig fungerade det för böcker.

Via Stanza hittade jag "Random House Free Library", hittade jag "Blood Engines" av T.A Pratt. Det är första delen av en Urban Fantasy serie med magikern Marla Mason. Denna första del var som sagt gratis att ladda ner. Jag läste den, gillade den och gick efter inte allför mycket funderande efteråt in på adlibris och köpte de övriga tre delarna i serien. Jag tivlar på att jag skulle ha köpt dem om jag bara hade skummat förbi dem i en bokhandel så greppet med en gratis e-bok gav dem tre sålda böcker de inte hade fått annars.

Just den här varianten fungerar förstås bara om boken ingår i en seria. Har man bara en bok (och inte vill ge ut den fritt) kan man kanske skriva någon novell eller två i samma värld och släppa dem fria.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade